Els carrils bici a Olot

La bicicleta és poc menys que una petita meravella. La petite reine, com l’anomenaven els francesos quan va ser inventada fa més d’un segle enrere, és un mitjà de transport eficient, saludable i respectuós amb l’entorn. És un vehicle prou ràpid i ideal per a distàncies curtes o mitjanes. Actualment en moltes ciutats del món hi ha una tendència cap a un urbanisme dissenyat pel ciclista i el vianant, mentre que Olot, en molts aspectes, és encara una ciutat pensada pel cotxe. A Olot la gent es queixa força del transport públic i gairebé tothom ha optat pel cotxe, i el fan servir fins i tot quan no és necessari, com ara en desplaçaments curts.

En aquesta època de preocupacions ecològiques la bici és una bona alternativa per fer front a la contaminació que ens envolta a causa del trànsit que circula pels carrers. Potser una solució seria una ciutat més amable amb el ciclista. Per a això caldrien més carrils bici en els principals carrers d’Olot per tal de facilitar i fer més segur l’ús de la bicicleta. Amb la bici no tens les limitacions dels horaris del transport públic i pots moure’t en poc temps d’un lloc a l’altre, sempre que el clima ho permeti.

Una dificultat que veig podria ser la manca d’espai als carrers i la inversió que es requereix. Tot i així, considerant els seus molts avantatges i gràcies a la seva sostenibilitat, la implementació de més carrils bici hauria de ser una prioritat per a l’Ajuntament. Amb la Via Verda no n’hi a prou. La bicicleta hauria de ser una peça clau en el model urbanístic de les ciutats d’avui. Tot per tal de fer un Olot més verd, si cal, més maco.

Claudio Luján

Escriptor i traductor. Originari de Guatemala i català d’adopció, s’ha decidit a escriure pel nostre bloc sobre tots aquells temes rellevants que afecten al món de la bicicleta. Li agraïm que ho faci en una llengua que comença a ser també seva.